måndag 6 april 2009

Dimman har lagt sig...

Den här helgen har varit fylld av händelser, både bra och dåliga. Helt underbart att skratta tills magen värker! Helt underbart med vänner som tycker om en för den man är. Helt underbart att bara kunna vara jag utan att tänka efter en massa...

Jobbigt med tankar som snurrar, fortare och fortare går det tills jag blir åksjuk och illamående. Jag tycker inte om processer, jag vill ha resultat. Jag vill inte att det ska få ta tid att bearbeta, jag vill att det ska vara över och bra nu. Jag är trött på att vakna med ångest varje natt, jag är trött på att vara rädd och jag är trött på att känna mig ledsen...

Just nu känns det som att det ligger det en tjock dimma över alla mina tankar, som att det är svårt att tänka klart.

(Bilden är tagen i fredags kväll nere vid sjön efter en kvällspromenad)

Som tur är så känns det som att den där dimman har en förmåga att lätta rätt som det är. Jag hoppas att dagens samtal kan få den att lätta. Jag hoppas att framåt eftermiddagen så kan solen bryta igenom...

4 kommentarer:

Ingela sa...

Hoppas att dimman lägger sig, och att du kan känna dig väl till mods och att glädjen kommer tillbaka!

Många Kramar

// Ingela

Miiqa sa...

Jag är så glad att jag har dig och jag hoppas att du mår bättre snart. Saknar dig också! Nu kommer jag bara vara i gbg över dagen den här torsdagen och nästa vecka kan jag inte komma alls (obligatorisk föreläsning). Men sen kommer jag och då vill jag träffa dig! Stor kram till dig <3

Anonym sa...

Hej

Hoppas dimman lättat, känner igen mej i allt du skrivit vill ochså ha resultat NU.
Men det kommer väl förhoppningsvis.

Ha det bra, Kram Marie

Johanna sa...

Ingela: Den kommer med största sannolikhet att lätta så småningom, det kommer att kännas bättre! Kramar

Miiqa:Längtar tills vi ses igen! Det var så himla kul i helgen. Har nästan träningsvärk i skrattmusklerna :) Stor kram!

Marie: Visst vill man ha resultat NU, inte hålla på att trassla upp och gå igenom.. nej, nu ska det vara! Men så är det inte, är nog bara att inse det... även fast det är helt orättvist! Kramar