tisdag 29 december 2009

Sjuk, sjuk.

Influensan har mig i sitt grepp just nu och har så haft i ett par dagar. Jag varierar mig med att knapra halstabletter, dricka te med honung, inhalera och snyta mig... känner mig fräschare än någonsin ;)
Jag och inhalatorn är bästa vänner för tillfället. I vanliga fall är jag inte särskilt förtjust i att behöva ha den med mig överallt, men just nu är det inte ens något och fundera på. Det enda som är riktigt bökigt är att den låter så förskräckligt. Men jag har lärt mig att inte se på svenska tv-program medan jag inhalerar ;)

Jag är ju lungsjuk och med det så kommer det att mina lungor inte klarar av infektioner lika bra som andras lungor gör. Det är ovant att skriva om det här, om min sjukdom, jag har liksom inte gjort det förut. Men jag har bestämt mig för att börja göra det nu. Kanske för att det liksom påverkar mig så mycket...

Inga kommentarer: