tisdag 22 september 2009

Glädje är...

Glädje är att ligga under en filt i soffan med världens gosigaste och mysigaste lill-kille bredvid sig... man liksom bara suger i sig all energi som han utstrålar och man känner hur han kryper närmre och närmre och det är då man bara ryser..!

För det är så otroligt häftigt hur mycket kärlek ett barn kan ge...

Och medan jag sitter här och skriver så hör jag hur hans andetag bara blir tyngre och tyngre här bredvid mig, snart sover han och jag känner mig som världens mest lyckosamma barnvakt.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Det låter ju helt underbart. Jag är övertygad om att du är en toppenbarnvakt! Nu blir jag nostalgisk och tänker på när jag var barnvakt åt min yngsta syster när hon var liten...

kram på dig!

Hanna sa...

Mmm.. visst är det underbart! Jag tog hand om en liten fem månaders i kväll.. Alltså det är helt fantastiskt!

Daniel sa...

ååh lovely, hoppas man får uppleva den speciella kärleken nån dag!

Ingela sa...

Låter härligt! :)

Hoppas att du har det gott vännen!

Många kramar från mig!