tisdag 22 september 2009

Tid som flyter...

Dagarna flyter på snabbare än vad jag hinner med. Det har varit fullt upp och det har gått i ett de senaste veckorna. Det är inte många som fått tag i mig och hunnit med, och mitt andra namn går för tillfället under "blixten" ;)

Jag upplever just nu tiden då jag lever med livet på ena sidan av mig och döden på andra sidan. Livet är mitt och jag är här för att leva fullt ut, men döden knackar på vänners dörr. Jag lider med närstående som kämpar och står ut. Ibland är livet fruktansvärt orättvist och tar dem som inte hunnit med, de som inte startat sitt liv ännu... Jag är i kyrkan och ber, jag tänder ljus och tänker på de som står mig nära. Mer kan jag inte göra just nu.

Just nu är jag härligt inne i en tvåveckorsperiod av att vara extra förälder :) Två vänner har åkt till Las Vegas och jag fick den stora äran att barnvakta i två veckor. Har hitintills skött min plikt och stekt pannkakor, packat matsäck, läst, badat, gjort läxor, tvättat fötter, kramat, tröstat och tusen triljoner andra små saker som en förälder gör... och jag stormtrivs! Det finns verkligen inget bättre än barn! :)

Idag väntar en fika med en kär vän, en vän som är helt underbar att prata med och som är mer klok än någon jag träffat på. Sen ska jag ta mig en sväng upp till kontoret och träffa ytterligare goda vänner och förhoppningsvis få lite energifyllda kramar och värme.

Ikväll är det utlovad Guitar Hero - kväll med popcorn här hemma! :)

Må gott och ta hand om er!

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Var det jag??! Ljug gärna annars och säg att det var det! ;) Jag kommer villigt att svälja det med hull och hår bara för att få suga i mig en komplimang. :D

Guitar Hero är roligt!! Vi borde ha spelkväll nån gång tycker jag. Hoppas ni får roligt ikväll!

Allvaret ligger nära skrattet. Annars skulle livet bli så mycket svårare att leva.

Tack fin-fina du för en jättetrevlig fika idag!! Ska bli så roligt att träffa dig igen på lördag!

*Många kramar*

Johanna sa...

Klart det var du, vem skulle det annars varit! ;)

Supertack för en mysig fika idag, ser fram emot nästa :) Och du! Jag är helt på en spelkväll - det är nästan ett måste!

Kramar!