lördag 8 augusti 2009

Ännu ett år upp!

Har nu tagit steget där man går från att vara närmre 20 än 30 till att vara nästan närmre 30 än 20.. hu!

Jag som inte har gjort någonting..! Eller har jag kanske det? Jo, det har jag. Jag har bott i tre olika städer de senaste fem åren. Jag har jobbat på minst fem olika jobb. Jag har pluggat, om än väldigt lite, men jag har pluggat. Jag har skaffat mig vänner över hela Sverige och jag har hittat ett ställe där jag känner mig trygg och hemma för första gången på väldigt länge.

Borde jag bry mig om att jag varken har fast jobb, utbildning eller familj? Näää, aldrig i livet att jag tänker bry mig! Det finns ju för sjutton miljoner gånger viktigare saker än att ha ett jobb med bra betalt.

Just nu vet jag inte riktigt vad jag vill. Jag vet inte vart jag ska ta vägen eller vad jag ska göra. Men jag tror att det kommer relativt snart, bara det sista dammet efter stormen lagt sig. Sen om det lägger sig inom en tidsperiod på 1, 3 eller fem år, det är relativt orelevant. Även om jag vill att det ska vara så imorgon! ;)

2 kommentarer:

Josse sa...

Grattis! <3

Eldregn sa...

Stort stort Grattis i efterskott! =)

Jag både hoppas och tror att det där sista dammet kommer försvinna jag med... visst vill man visserligen gärna att det ska lösa sig mer förr än senare men... det kommer ;)

Grattiskram på dig!