tisdag 18 augusti 2009

Jobb - semester!

Jag och Ida har varit i värmlands skogar över helgen. Det var menat som en sk jobb - semester, för båda behövde komma bort från stan, men eftersom ingen av oss har råd med en "riktig" semester så hyrde vi in oss i en stuga som behövdes renovera lite och på så vis fick vi båda delarna :)

Så efter tre dagar kan jag summera:

Skadestatus: Ett astmaanfall (jag), en elchock (Ida), sjuhundratriljoner myggbett (båda)!

Mysfaktor: Ashög ;)

Arbetsdiciplin: Hög, men inte sådär jätteproduktiv... tyvärr...

Hostar fortfarande slipdamm och myggbetten kliar mer än någonsin. Men när jag tänker på dagens lunch; smörstekta egenplockade kantareller med bröd så kan jag fortfarande känna hur underbart det smakade! Jag kan fortfarande känna värmen av den öppna brasan, höra tystnaden som var och friheten att vara mitt ute i skogen - mitt ute i ingenstans.

7 kommentarer:

Lellan sa...

tycker att det trots allt låter väldigt mysigt :)

Ingela sa...

Åh så gott med smörstekta kantareller!! :) Speciellt när man plockat dem själv. :)

Anonym sa...

Avundas dig kantarellerna!Skönt att det blev en bra "semester".
Puss o kram

Rebecca sa...

Åh vad jättehärligt det låter!!!

Amanda Duregård sa...

Det låter fantastiskt!

Rebecca sa...

Jag älskar skogen! Jag älskar "mitt ute i ingenstans"! Låter jättehärligt ju.

Om du blir ängslig när du läser min uppsats så ring! Om jag är tyst och bara lyssnar så kanske jag kan lyckas undvika att säga nåt som skrämmer dig ännu mer...

Hanna sa...

hehe, du kan få komma hit och sitta på min kökssoffa ;) Nä, men hoppas du får ordning på möblerna där hemma snart. Annars får du så en pling!

Tack för igår! Hoppas allt gick bra sen på kvällen, och att du haft en trevlig dag idag. Och det blev ju Antikrundan som tog hem det, precis som du sa! :)

kramar