lördag 1 augusti 2009

Skulle till Skagen men hamnade på Tjörn..

Idag var det meningen att vännen och jag skulle till Skagen på en mini-semester. Men eftersom jag aldrig försover mig så tyckte min kropp att det var dags att känna på det i morse. Så ungefär en halvtimme innan jag skulle vara uppe och iväg vaknade jag av ett sms från vännen... blev racerfart för att plocka ihop allt jag skulle kunna tänkas behöva, inhalera och trycka i mig lite frukost. OCH någonstans där vart det fel i planeringen och jag glömde biljetterna till båten hemma. Självklart var jag tvungen att förebrå mig själv för detta dumdristiga misstag in i minsta detalj tusen gånger om..

Men det är tur att min vän inte är den som tjurar för minsta lilla, utan vi bokade helt och hållet om våra planer och styrde kosan mot Stenungsund. Därifrån tog vi oss till fots över till Tjörn. Efter en stunds trixande tog vi oss ner för en massa klippor till en egen liten privat beach - där vi tillbringade ett par timmar. Jättemysigt var det faktiskt! Som utlovat bidrar jag med ett par bilder från dagens semesteräventyr.


3 kommentarer:

Hanna sa...

hehe, oj så det kan gå ;) Men ni verkar ju ha haft det trevligt ändå! Det är ju det som är huvudsaken. Fina bilder! Det är verkligen vackert där.

Och jodå, vi hade en otroligt mysig dag! Ni får väl försöka ta er dit en annan dag helt enkelt :)

kramar

Ingela sa...

Som det kan bli. :) Men tur att ni hade det skönt och trevligt i alla fall.

Många kramar!

//... sa...

hihi! Vi får ta det en annan dag eller hur ;)Vi kommer att ta oss dit :)

Ta hand om dig!

//...