lördag 28 februari 2009

Konsten att vända en dag.

Jag sitter i soffan iklädd mjukisoverall med en fleecefilt runt mig och läser Malins blogg. Kan hon få en dag att vända, finns det hopp om att även jag ska kunna det. Jag är imponerad över folk som har den förmågan att vända och göra något bra av det som varit mindre bra.

Men det är en sån dag då jag helst vill bara vill gömma mig under täcket och försvinna. Jag har inte sovit en blund inatt, jag är orolig och känner mig inte alls på humör för någonting. Mina tankar spökar med mig och jag måste anstränga mig för att inte falla.

Även fast det snart är kväll så är det ändå inte försent att vända den här dagen, göra något bra av den. Kanske jag skulle kunna läsa en bra bok? Teckna? Göra en stor kopp te, krypa ner under täcket och mysa? Eller kanske jag skulle kunna fixa med mina foton!

Först tänker jag ringa min bror och kolla om han köpt nya Mando-skivan och om den är något att ha (slipper jag köpa den om den är dålig ;))



Jag vill dansa och må bra!

Inga kommentarer: