torsdag 19 februari 2009

Skrapsår och blånaglar.

Jag vet inte vart modet kom ifrån och jag vet inte hur jag gjorde. Men igår så provtränade jag med ett damlag i fotboll! Så fruktansvärt nervöst det var, både innan och under träningen. Ja, innan jag ens kommit dit!

Men det var så roligt! Jag kände verkligen hur mycket jag saknat fotbollen och hur mycket jag trivs på planen. Det kändes som att tiden bara flög iväg och innan vi ens börjat var det dags att avsluta.

Med tanke på att jag inte spelat på tre år så hade jag kallt räknat med att jag skulle vara sämst och att jag inte alls skulle hänga med. Men det var dumt att tänka för så var det verkligen inte, jag är så nöjd med hur det kändes.

Så idag har jag två skrapade knän, en halv tånagel på en tå och ytterligare två blånaglar. Men jag är även så glad, så euforisk på något vis! Önskar att det här var känslan varje dag...

3 kommentarer:

Hanna sa...

Åh.. Den där känslan är så underbar!

Anonym sa...

Å vad härligt det låter. Plåstra om knäna och ge dig snart ut på planen igen! Stor kram från Susanne

Johanna sa...

Knäna är omplåstrade och naglarna är fasttejpade, redo att entra planen igen! :)