söndag 15 februari 2009

Varför finns jag?

Ja, det är djupa tankar idag, tankar som tänks men inte skrivs. För det är faktiskt en fråga jag som oftast ställer mig; varför finns just jag?

Hur tänkte de när det bestämdes att just jag ska finnas här på jorden, och vad var meningen?

Vad är det jag ska göra, vad är det jag ska åstadkomma? Vilken är min uppgift, har jag överhuvudtaget någon uppgift?

Det finns säkert lika många svar som det finns frågor, det saknas säkert lika många svar som det finns frågor, man måste säkert söka sitt eget svar. Det är bara att jag skulle vilja ha det där svaret nu, just nu.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Åh! Vad glad jag blev att du tog mod till dig!! Jag funderade tidigare idag på om du hade blogg och hur jag skulle hitta dig!
Nu måste jag hålla mig lite innan jag läser igenom din blogg för jag har lite skoluppgifter och lite terapiskrivande att göra, men sen ska jag sätta mig och läsa :D
Åh så glad jag blev nu!
*kraaamar*

Anna sa...

Jag tror ju att alla har ett syfte och även om man inte ser det själv så påverkar man ju en jävla massa människor under den tid man lever och existerar.

Du har ju påverkat mig på ett högst positivt sätt t.ex. Vad vore jag utan min pantertant liksom? Du har bergis även påverkat många många andra! Du är oumbärlig och jag ser fram emot att bli gammal thanks to you!

Du är betydelsefull för många. Många är säkert även betydelsefulla för dig. Kanske behövs inte mer än så?

Kram!

Anonym sa...

Dessa tankar är du inte ensam om att fundera på. Det är frågor som tar tid att hitta svaren på och någonstans kommer du hitta svaren, kanske finns de närmare än du tror!

Många kramar!

Johanna sa...

Hannitan: Ja, jag är glad att jag var lite modig med. Du är en härlig tjej, och jag tycker om att dela mina tankar med dig. Kram!

Anna, aka pantertanten min ;): Det kanske inte behövs mer än så, du är så klok min vän! Kramar!

Karin: Jag tror heller inte att jag är ensam om att fundera på detta och precis som du skriver tror jag att svaren finns på vägen. Kramar!