lördag 29 november 2008

Juleljus

Eftersom jag tillbringat de två senaste jularna på sjukhus så hade jag smått brått i morse med att kasta fram adventsljusstaken för att åtminstone njuta av ljuset i ett par dagar(snacka om att stressa upp sig själv med tankar om att jag kommer bli sjuk).

Tänkte egentligen att jag skulle ha adventspynt idag, med julmust och julsaker. Men när jag placerat ut min endaste ljusstake i köksfönstret insåg jag att ordet pynta är överflödigt. Så det hela har tonats ut till att "dricka julmust och läsa bra böcker - dag"

Jag har insett att advent är liksom inte att förakta, jag gillar verkligen ljusstakar, ljus och mys i massor.

Finns inget som går upp mot att krypa ner under en filt men en stor kopp te, en bra bok och ha massor av tända värmeljus.

Inga kommentarer: