fredag 13 mars 2009

En fika med en gammal vän...

Igår kväll mötte jag upp min vän E på stationen, hon skulle hit till Göteborg för att träffa sina pluggvänner. Men först hade hon tid för en fika med mig! :)

Jag och E började på dagis ungefär samtidigt - ungefär när vi var tre år gamla. Sen dess har vi gått ihop på dagis, lekis, skola och även utanför skolan gick vi på gymnastik ihop. Vill även minnas att vi hade en kort basketkarriär ihop, eller rättare sagt den var kort för min del(jag är verkligen värdelös på basket), E är en lysande basketspelare.

Det var iaf väldigt trevligt att träffa henne igår igen. Vi pratade ganska mycket om hur det var när vi var små, hur vi utvecklats åt olika håll, och hur andra personer i vår vänskapskrets har det. Hur liten sannolikheten är att vi skulle vara kompisar idag om det inte vore för att vi vuxit upp ihop och har ungefär 22 år ihop.

Det var med E som jag skrev mitt första kärleksbrev i ungefär sjuårsåldern. Det var E som fick mig att börja på både gymnastik och basket, gymnastiken var helt klart att föredra. Jag undrar hur många gånger det är som jag har plingat på hennes dörr vid halv åtta på morgonen för att få sällskap till skolan...

Det var iaf en väldigt trevlig stund jag hade igårkväll, verkligen välbehövd! Jag hade det riktigt mysigt och trevligt. Tack E för en skön stund!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det låter =)

Anonym sa...

Tack själv!! Var verkligen jättekul att ses och riktigt snacka av sig! Är som sagt underbart med vänner som man kan prata helt naturligt med fast man inte setts på över ett halvår. KRAMAR

Johanna sa...

Eldregn: Japp, it was! :)

Elin: Ja, det var riktigt trevligt :) Känns som att det var igår vi träffades liksom.. Blir kul att ses om ett halvår eller så igen ;) KRAMAR