lördag 14 mars 2009

Tofflor att värma i micron...

En kväll för ungefär fem år sen när jag trots strumpor, sockar, och duntofflor envist frös om fötterna fick jag den briljanta idén att det borde gå att värma duntofflorna i micron... det går ju att värma vetekuddar i micron och jag behöver ju inte värma dem särskilt länge, bara så de blir lite ljumna. Samma sekund som jag tänkte det stoppade jag in tofflorna i micron och satte tiden på ca tjugo sekunder. Det tog fem sekunder innan det slog upp en eldslåga från ena toffeln... Så där stod jag med frusna fötter och två tofflor med stora svarta hål i. Det tog ganska så lång tid innan min familj släppte det misstaget kan jag säga...

Men så idag såg jag dessa:



Cozy Boots - Soffstövlar som kan värmas i mikron
Trötta och frusna fötter? Kör dessa gosiga mikrotofflor/soffstövlar/värmesockor i mikron en stund, dra på dem, kryp ner i soffan och njut! Stövlarna värms upp i mikrovågsugn på full effekt, 600–1 000 Watt i max 1,5 minuter. Se till att de har en ren, torr yta och är rumstempererad innan uppvärmning.

Ytterligare beskrivning finns här.

Det är ju sånna här jag ska ha, tofflor som inte brinner i micron! :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Tack för din hälsning i min gästbok! :)

Du, såna tofflor skulle jag också ha. Jag fryser jämt om fötterna.

Många kramar!

Anonym sa...

Hehe =) Du är naiv om du tror att det är släppt =) Kramar

Anonym sa...

Jag håller med han ovanför..det är inte släppt..haha. Berättade det för några kompisar för typ en vecka sen, dom skrattade lite men dom höll med om att de borde gå att värma.
Jag tycker du ska köpa dom där micro-tofflorna..dom passar dig :) Hoppas det är bra i gbg och matchen gick bra! Kram från lillasyster

Anonym sa...

Hahaha, hur skön episod som helst, nästan så jag kan förstå att familjen inte släppt det ;)

M. sa...

Åhh vad underbara tofflor! Var kan man få fatt på dom?

Johanna sa...

Ingela: Det var så längesen vi hördes nu så jag tänkte att jag lämnar ett livstecken :) Visst vore det skönt med ett par sånna här tofflor! Kramar!

E & K: Naiv är väl mitt första namn ;) Förstod att det inte skulle vara glömt, men kanske lite förträngt åtminstone.. :)

Edregn: Ja, nej de har tydligen inte släppt det! Men jag kan förstå att det låter lite roligt ;)

Matilda: Visst är de helt underbara! Hittade dem på Bluebox, finns länk i inlägget.. :)