lördag 21 mars 2009

Utflykter i solen.

Är så riktigt trött nu efter en lång solig dag. Jag sov riktigt dåligt inatt och kände egentligen för att bara ligga kvar på soffan i morse, men det var så fint väder att mitt samvete inte tillät mig att vara inne, och det är jag väldigt glad för nu. Det har blivit en del utflykter under dagen och jag har faktiskt varit framme och fotat en del, så jag tänkte dela med mig av min underbart soliga dag :)


Först var jag ner på stan eftersom jag hade ett par ärenden som jag var tvungen att uträtta. Eftersom solen sken så skönt så tog jag mig en promenad i hamnen och bara njöt av solen och värmen. Väldigt många små söta båtar, och några riktigt stora skepp (eller fartyg kanske man säger ;)).

Lunchen intogs på balkongen hemma. Satt kvar en ganska lång stund med en kopp kaffe och ljudbok i öronen. Tror till och med att jag lyckades slumra till en stund... :)


På eftermiddagen blev det en promenad ner till biblioteket. Behövde dels lämna tillbaka ett par böcker också passade jag på att fylla på med nya. På vägen såg jag ovanstående blommor som slagit ut! Det måste ju ändå vara ett vårtecken! Jag vart helt glad och slog mig ner i gräset bredvid bilvägen för att fota :)

Mellanmål och Unni Lindells Rödluvan var det som väntade när jag kom hem.


Dagens äventyr avslutades med en långpromenad i skogen och runt sjön. Stannade vid sjön en stund för att njuta av utsikten med solnedgången och det vackra vattnet.

Mina fötter är ganska trötta nu och väl förtjänta av en lugn kväll. Mina ögon är ännu mer trötta och hoppas på en lugn natts sömn. Nu ska jag tända lite ljus, äta middag och bara njuta av att mina kinder hettar och att det luktar ren luft efter att ha haft balkongdörren öppen hela dagen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina och mysiga bilder!

Hoppas att du har det bra!

Kram från mig

Johanna sa...

Tack!

Kram!