torsdag 4 december 2008

Barnhemmet.


Har sett den här filmen idag; "Barnhemmet handlar om Laura som återvänder tillsammans med sin man och deras son Simon till barnhemmet hon växte upp i. Det är nu övergivet, men hon beslutar sig för att rusta upp det och driva det som förr. Deras nya hem och de mystiska omgivningarna väcker Simons fantasi och pojken börjar alltmer dras in i ett universum fylld av fantasifulla sagor och inte helt oskyldiga lekar. Simons värld bekymrar och skrämmer Laura och väcker dunkla och otäcka minnen från hennes egen barndom till liv." Källa:CDON


Trodde inte att jag skulle säga det men jag gillade faktiskt filmen. Fördomsfull som jag är mot övernaturliga krafter i skräckfilmer, väntade jag mig flygande spöken och rinnande blod. Men det var ingenting sånt. Lagom mycket spänning, precis så där så att man ryser till vid ett par tillfällen. Egentligen en ganska fin historia när allt gått ihop på slutet. Ja, jag är positvit överraskad, och sen kan jag inte låta bli att tycka bra om att de pratar spanska!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm...den lät spännande. Får jag lov att titta på. Tror du jag gillar den? Hoppas allt är bra med dig :)
Kram /Emma

Johanna sa...

O ja! Jag tror verkligen du skulle gilla den :) Tar ju med mig den upp till jul, så då kanske vi kan se den ihop?

Puss Emms!