måndag 1 december 2008

Mina känslor befinner sig just nu i en berg och dalbana.

nSom jag skrivit en del om förut här på bloggen så är det dags för mig att förflytta mig väster ut. Jag ska flytta till Göteborg. Jag längtar så in i norden tills den dag jag bor där. Men fram tills dess är det som att åka konstant berg och dalbana känslomässigt.

Just nu sitter jag och väntar på ett besked om en lägenhet. Kanske att hon ringer och säger att hon vill att just jag ska flytta in. Är det så så går flyttlasset på söndag. Jag kan liksom inte låta bli att hoppas på att det är just så det kommer bli. Men samtidigt fasar jag. Hur ska jag orka? Hur ska jag hinna? Det är ju så sjukt mycket att göra.

Så samtidigt som jag går här och intalar mig att sannolikheten för att just jag ska få lägenheten är lika med -2, så kan jag inte låta bli att flytta runt mina kartonger, slänga ner ett par böcker och tänka att det vore jäkligt skönt att inleda nästa vecka i Göteborg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tell me more!

Johanna sa...

What to tell? :)

Fick inte den här lägenheten. Men jag letar vidare, vill härifrån helst förra veckan ;)

Såklart jag kommer och hälsar på dig i Stockholm om jag ska ditåt ngn gång :)

Kram!