onsdag 10 december 2008

Varför denna strävan att vara bättre än jag är?

Bara lite bättre, lite mer, mer ofta...

Det finns alltid något som kunde gjorts annorlunda, bättre. Men är det verkligen det jag ska sträva efter hela tiden, att göra saker och ting så himla mycket bättre? Räcker det inte med det jag redan gör?

Mitt friska jag, mitt logiska jag kan både tänka och inse att det räcker gott och väl med det jag redan gör. Mitt logiska och vältänkande jag kan även tänka att jag har faktiskt klarat av ganska mycket, att jag inte behöver göra allting perfekt, att jag inte hela tiden behöver klara av, att jag duger precis som jag är.

Mitt mindre friska tänk har inte riktigt samma uppfattning. Det försöker hela tiden övertyga mig att jag borde gjort lite mer, lite bättre och mer ofta.

Jag försöker verklgien tänka att jag inte hela tiden måste vara bättre än vad jag redan är, men det är så svårt!

Inga kommentarer: