måndag 8 december 2008

Tankar.

Tankarna är många, oroliga, virriga, snurriga, panikartade, överväldigande och tröttheten har infunnit sig som en konstant känsla, bosatt sig i min kropp och tagit över.

Jag behöver hitta den inre friden, ro att vara, lugn att finnas i, trygghet som känns.

Julen närmar sig med stormsteg. Själv vill jag bara trycka på den där paus-knappen, eller åtminstone göra så att tiden går lite mer sakta.

Just nu skulle det vara så mycket enklare att bara stänga av och köra på, låta allting rinna av mig som vatten. Men jag vet att det har sina konsekvenser, för man kan inte få saker och ting att rinnna av som vatten, utan efterdyningarna skulle vara här inom kort och berätta hur mycket illa jag gjort mig själv.

Jag måste orka kämpa på, jag måste vara modig och snäll mot mig själv...

3 kommentarer:

Anna sa...

Du är en av de starkaste om inte DEN starkaste människa jag känner! Du är inspirerande och får en annan att kämpa på också!

Du är en sann inspiration.

Kunde jag trycka på paus åt dig skulle jag göra det! Men jag håller med - allt rusar på just nu och man hinner nästan inte med själv. Dock är jag säker på att vi båda kommer att hitta sätt att komma ikapp.

Kram!

Anonym sa...

Borde kanske egentligen kikat in här först och skrivit ett mail sedan... men men, varför tänka efter före? ;)


Men, *pekar på hennes förra inlägg i samband med även det här inlägget*, om det är så att du vill ha någon form av bollplank... eller kanse helt enkelt bara spy ur dig en massa ord (djupa, grunda, vettiga, knasiga... saksamma) så gör jag gärna mitt bästa att agera bollplank. Hur pass mitt bästa är det kan väl diskuteras, men får jag, och om du vill, så lyssnar/läser jag gärna.


Varma kramar söderut!

Johanna sa...

Anna: Jag blir ju helt generad när jag läser din kommentar ;) Men tack för att du tycker det, och tack för du skriver det.

Du är ju inte så lite inspiration själv min vän. Nej, du är så grym du med min vän!

Men lova att du mailar eller ringer när du hittat knappen! Vi ses snart... :)

Världens största P-Kram!

Eldregn: Tack för erbjudandet, kanske att jag tar fasta på det så småningom... men du vet torktumlarludd och skoskav är ganska svårt att skriva om ;) Men kankse snart...

Kramar!