onsdag 31 december 2008

Nytt år

Om ett halvt dygn går vi in på det nya året; 2009. Det är med blandade känslor som jag faktiskt välkomnar ett nytt år.

2008 har varit ett år i förändringens tecken, jag har störtdykt, kraschat, stapplat, tvivlat, svajjat och det är långt ifrån alla dagar som varit bra.

Men 2008 har även inneburit förändring, insikt, kämpaglöd, nyvunnen styrka och det här året har i stort varit min räddning.


Jag tror att 2009 kommer att innebära många fler berg och dalbanor, känslostormar, insikter och förändringar.

Redan i januari flyttar jag till en ny stad, jag ska återigen prova på skolbänken när jag entrar universitetets dörrar. Förhoppningsvis kommer det även innebära en del nya kontakter, nya "bra" människor att umgås med.

Jag känner mig fortfarande otroligt rädd för att falla, rädd för att tappa modet och inte orka. Men jag känner mig trygg i att jag då har det stöd och den hjälp jag behöver.

Så för första gången på länge välkomnar jag ett nytt år!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år vännen! Som du säger på mkt länge (ngnsin?) välkomnar jag oxå ett nytt år!
Massa kramar

Johanna sa...

Det känns bra att kunna göra det, välkomna ett nytt år. Det blir ett bra år 2009!

Kramar!

Anna sa...

Lite samma här även om ditt har varit fan så mycket värre. Men 2009 ska då fan bli bättre!

Och jag finns här vetdu! Alltid alltid. Ring 04 om du har lust! Kram!

Anonym sa...

Hoppas du kommer hem från sjukhuset snart! Jag älskar dig mer än allt..kom ihåg det! Krya på dig! Kram från syster-yster

Helena sa...

Tycker om dig fina vännen! Jag skickar ett mail till dig när jag har kollat över min kalender!
Saknar dig!
Och du, tusen tack för senast <3

KRAMAR

Johanna sa...

Anna: Alltid, alltid min vän. 2009 blir bättre. Även för dig finns jag här... Kram!

Emma: Älskar dig med min vän! Så mycket...

Helena: Finaste du! Jag längtar tills vi ses igen! KRAMAR!