fredag 12 december 2008

Ljus.


De senaste två jularna har jag spenderat mestadels på sjukhus, och har därför gått miste om både julpynt(ljusstakar), julmust och julgran, vilket är de saker som jag tycker känns viktigast till julen.

Jag är beroende av ljus, i alla dess former. Allra bäst är det nog med levande ljus i massor. Levande ljus värmer så bra med. Jag har ljus överallt i lägenheten, på varenda fönsterbläck, bord och hyllor.

I söndags, nu när jag fortfarande håller mig på benen och är hemma så passade jag på att klä min julgran. Inte bara det att jag då får strålande ljus i hela vardagsrummet, den är även klädd precis som jag vill ha den.

Som nu här på morgonkvisten, även fast jag inte sovit inatt, så är det så mysigt med en strålande julgran, massor med snö utanför fönstret, levande ljus på bordet och frukosten är snart framdukad.

2 kommentarer:

Helena sa...

Du är fin Johanna och jag tycker du är jättemysig. Fortsätt vara just den du är, fortsätt njuta av att julen är här. Det är himla mysigt såhär års. När det känns mörkt, tänd ett ljus, titta ut på träden som är täckta av snö.
Ta hand om dig <3
Kramar Helena

Johanna sa...

Tack för de fina orden Helena! Du är så otroligt snäll. Jag har tänt ljus nu, och sitter här och tittar ut på snön som täcker träd och buskar.

Kramar!